VYROBENÉ S LÁSKOU ♡ V LONDÝNE

Aký je rozdiel medzi odšťavovaním a mixovaním?

Napadlo ťa niekedy aký je rozdiel medzi odšťavovaním a mixovaním ovocia alebo zeleniny? A ktorý spôsob je výhodnejší?

Je dobre známe, že zvýšený príjem ovocia a zeleniny je pre vás prospešný. Štúdie ukázali, že konzumácia piatich alebo viacerých porcií ovocia a zeleniny denne môže znížiť riziko mŕtvice o 26% alebo znížiť riziko úmrtia na kardiovaskulárne ochorenia . Jedna štúdia dokonca naznačuje, že antioxidanty v ovocných a zeleninových šťavách môžu oddialiť nástupu Alzheimerovej choroby.

Čím viac ovocia a zeleniny konzumujete, tým lepšie. Avšak aj tu platí zásada, všetko s mierou. 

Pre niektorých ľudí môže byť náročné skonzumovať väčšie množstvo ovocia a zeleniny jeden deň. Odšťavovanie alebo mixovanie ovocia a zeleniny do smoothies môže byť jednoduchý spôsob, ako dostať svoju dennú porciu.

O zdravotných výhodách odšťavovania a mixovania sa toho napísalo už veľa. Ale aký je v tom rozdiel? A aké vybavenie potrebujete pre každý z nich?

Odšťavovanie je proces, pri ktorom sa tekutá časť ovocia alebo zeleniny oddeľuje od dužiny, čiže vlákniny. Získate riedky a koncentrovaný tekutý produkt, ktorý obsahuje vitamíny, minerály a vlákninu.

Pri mixovaní sa využíva celé ovocie alebo zelenina, čo do mixéra vložíte, to aj skonzumujete. Objem nápoja, ktorý sa často nazýva smoothie, bude oveľa väčší ako objem šťavy vyrobenej z rovnakého množstva ovocia alebo zeleniny. Môžete použiť napríklad SmoothieJet Stronger.

Odšťavovanie aj mixovanie má svoje výhody a nevýhody. Odšťavovanie poskytuje veľmi výživný nápoj v menšom množstve tekutiny. Pre tých, ktorí potrebujú diétu s nízkym obsahom vlákniny, môže byť lepšou voľbou odšťavovanie. Je dôležité si uvedomiť, že veľkosť porcie šťavy by mala byť menšia ako pri miešanom nápoji. Odšťavovanie môže byť aj drahšie, pretože musíte použiť väčší objem zeleniny/ovocia (napríklad asi 2 pomaranče, 1 stonka kelu, ½ červenej papriky, 1 šálka bobuľového ovocia a 1 stonka brokolice vytvorí asi jednu šálku šťavy, ale asi 3 šálky smoothie).

Vďaka smoothies si zachováte vlákninu, ktorá vám pomôže cítiť sa plnšie a zlepšiť vaše trávenie. Okrem toho môžete do smoothies pridať ďalšie druhy potravín, ako sú orechy, semienka a jogurty, aby ste zvýšili príjem zdravých bielkovín a tukov. Tento nápoj bude hustejší a môže chvíľu trvať, kým si naň zvyknete.

Odporúčania:

  • Zelená zelenina ako kel, špenát, petržlenová vňať a kapusta prekvapivo nechutí veľmi intenzívne v smoothies alebo šťave
  • Citrus, najmä limetková šťava, môže pomôcť zbaviť sa akejkoľvek horkej chuti zo zeleniny (nezabudnite odstrániť šupku)
  • Pri odšťavovaní vám zelenina s vysokým obsahom vody, ako sú uhorky a zeler, pomôžu pridať objem a živiny
  • Pri mixovaní smoothies pridajte obyčajnú alebo kokosovú vodu, aby bolo menej dužinaté
  • Mixér je v porovnaní s odšťavovačom lacnejší a v niektorých prípadoch dokonca rádovo

Šťastné mixovanie 🙂

Zdieľať:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest
Share on linkedin
LinkedIn
blank

Protichrípkové smoothie pre deti

Ingrediencie: 2 šálky šťavy z granátového jablka 80g nakrájaný kel 50g mix bobúľ (čučoriedky,černice,maliny,jahody,brusnice) 1 lyžica medu 2 lyžice ľanového semena Postup: Všetky ingrediencie pridajte

blank

Čokoládové proteínové smoothie

Ingrediencie: 1 zrelý banán 1 šálka nesladeného mandľového mlieka (alebo akéhokoľvek mlieka, ktoré máte radi) 1 polievková lyžica konopných semienok 1 polievková lyžica nesladeného kakaa

blank

So SmoothieJet na cestách

V čase dovoleniek náš jedálniček môže vyzerať trocha inak ako počas zvyšku roka. Keď ste zvyknutí na zdravú stravu a neviete sa jej vzdať počas dovolenky máme

blank

Mango a banana smoothie podľa @kajusbonuss

Na 1 porciu budeš potrebovať:  200ml kokosového mlieka (môžeš použiť aj živočíšne) ½ odmerky proteínu ( vo videu použitá vanilková príchuť) Hrsť mrazeného manga

blank

Jahodovo višňové smoothie

Budete potrebovať: 100g mrazených jahôd 50g višní/čerešní 10g jahodového proteínu 150 ml mlieka + 50 ml voda (voliteľne: 1 odmerka kolagénu) Postup:Všetky suroviny pridajte do

Vyberte svoju menu
EUR Euro